Köpvillkor

Allmänt
Denna webbplats drivs av Green Shop i Sverige AB som säljer produkter via internet till privatpersoner och företag i Sverige med person- eller organisationsnummer. För att kunna handla på webbplatsen måste man ha fyllt 18år och kunna identifiera sig själv med en giltig svensk ID-handling.
 
Greeenshops.se säljer endast receptfria läkemedel till konsumenter, sjukvårdshuvudmän, sjukvårdsinrättningar och till den som är behörig att förordna läkemedel. Produkterna som vi säljer kan användas i Sverige och de har en svensk manual eller bruksanvisning när produkten så kräver det, antingen i fysisk eller digital form. Sedvanliga garantier lämnas på produkter där garanti är tillämpligt och eventuella garantier är giltiga i Sverige och endast för förstahandsköpare. Mer information finns i respektive produkts bruksanvisning. 

Beställning
Beställning görs på vår hemsida www.greenshops.se. Om det förekommer några frågor eller funderingar kring hur du beställer är du välkommen att höra av dig till vår kundservice genom att mejla till info@greenshop.se . Genomförd beställning innebär att du accepterar våra köpvillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vår kundbas. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske, och om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar och leverera dem i ett paket.

Priser och produktbilder
Samtliga priser för produkter är angivna i svenska kronor inkl. moms. Eventuellt fraktkostnad kan tillkomma, beroende på beställningssumman.Produktbilderna på hemsidan kan variera från varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Greenshops.se reserverar sig från eventuella fel i produktbeskrivningen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering. 

GreenShops.se reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på webbsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehåller GreenShops.se rätten att korrigera felet i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar.

Personuppgifter
I samband med en kontoregistrering och eller beställning godkänner du att vi samlar dina uppgifter och använder dessa inom vår verksamhet för att fullfölja och tillhandla den önskade service du förväntar dig. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig. 

Informationen du lämnar om dig själv, används av oss och våra samarbetspartners. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part.

GreenShops.se använder sig av kunduppgifter för utskick av och om våra produkter. Du får vårt nyhetsbrev när du gör din betalning genom snabbkassan, du kan även prenumerera på vårt nyhetsbrev när du registrerar dig som kund. Du kan när som helst avbryta din prenumeration, antingen via länken i nyhetsbrevet eller genom att kontakta vår kundservice. 

GreenShop.se förbehåller oss rätten att annullera ordrar där kunden har betalningsanmärkningar och eller som innehåller felaktiga personuppgifter.

Copyright
Innehållet som text, grafik, logotyper, bilder, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör GreenShops.se och eller våra leverantörer, samt är skyddat av svenska upphovsrättslagar.  

Frakt och leverans
Produkter från GreenShops.se sortiment levereras endast till adresser inom Sverige. Vi hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar), från att beställningen läggs till att den lämnar vår lager, förutsatt att vi har produkten inne i lager. När varan lämnar vårt lager, övergår leveransansvaret till PostNord som levererar din order. GreenShop.se kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt.  

Kunden kan alltid häva köpet vid leveransförsening, det är bara att kontakta vår kundservice genom att mejla till info@greenshops.se . Det kan förekomma tillfällen att vi inte kan fullfölja orderns utskick, som exempelvis våra leverantörer kan inte hålla fast vid sitt åtagande till oss. 

Betalning
I kassan kan du välja mellan flertal olika betalsätt, som exempelvis: faktura, delbetalning, kortbetalning och direktbetalning. GreenShops.se har rätt att utföra en kreditkontroll, där det krävs beviljad kredittid. Som kund förbinder du dig att betala inom utsatt tid för valt betalsätt. Betalning efter förfallodatum kan leda till dröjsmålsavgifter och ränta.

Returer
Efter att ha mottagit varan, har du som kund, alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Dock med förutsättning att produkten är oanvänd och oskadad, i ens originalförpackning. Om produkten inte är i oförändrat skick, kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar produktens värdeminskning. Vissa produkter som exempelvis; hygienprodukter, bröstpumpar och sexleksaker gäller även obruten plombering (som kan bestå av tejp eller en förseglad plastpåse). Plomberingen får inte öppnas, för att returrätten skal kunna utnyttjas.
Observera att läkemedel (även för djur), livsmedelsprodukter, samt oplomberade sexleksaker och hygienartiklar är undantag för ångerrätten och kan inte nyttja returrätten. Om ett läkemedel returneras så kommer det att destrueras och debiteras kund. Detsamma gäller för läkemedel i ej uthämtade paket som går i automatisk retur till oss, samt paket med ofullständig adress som går i retur på grund av detta.

 

Mejla oss på info@grennshops.se och var vänlig ange följande information

i) Ordernummer (finns i följesedeln, fakturan, orderbekräftelse och under ’Mina sidor’.

ii) Ditt namn och kontaktuppgifter

iii) Vilka produkter som skall returneras, samt orsak till detta.
 

GreenShops.se skall bekräfta returen, innan returen skickas. Så att det är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan produkterna skickas tillbaka. Vi rekommenderar att returen sker med Posten Företagspaket eller Posten varubrev. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar.


Returadress

Green Shop i Sverige AB
Bryggavägen 104B
17831 Ekerö


Återbetalningar
Om du har en obetald faktura, är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum på Klarna.se eller genom att ringa till Klarna kundtjänst på 08-120 120 10. När din retur är mottagen och inspekterad skickar vi dig ett mail för att meddela dig att vi har fått ditt returnerade objekt. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på nyttjandet av din ångerrätt.
Vid utnyttjanden av returrätten, returnerade varan, återbetalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten), dock senast inom 30 dagar enligt Distansavtalslagen. Om du har betalat med faktura eller direktbetalning överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi retursumman på ditt kort.

Ej uthämtade paket
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift om 150 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar (Posten) innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.
För ej uthämtade paket innehållande receptfria läkemedel gäller följande: Enligt Läkemedelsverkets föreskrifter får returnerade läkemedel inte säljas vidare eller skickas ut på nytt. Läkemedel som kommer i retur till apotek, eller ej hämtats ut på ombud, måste enligt lag destrueras. Kostnaden för läkemedel i ej uthämtat eller returnerat paket kommer att debiteras kund.

Reklamation
Om du har fått en produkt som är defekt eller felexpedierad, ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice (info@greenshops.se). Beskriv gärna så utförligt som möjligt varför du är missnöjd med produkten. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Sale

Unavailable

Sold Out